Kategorie blog
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
Kontakt
Wybierz dogodną dla Ciebie metodę kontaktu.
   
Skorzystaj z: formularza kontaktowego
Wyślij email:       sklep@pmbike.pl
Zadzwoń: (+48) 789 300 042
 
Godziny pracy:
Poniedziałek - Piątek: 10:00 - 18:00
Sobota: 10:00 - 14:00

 

Rowery elektryczne od strony technicznej 0
Rowery elektryczne od strony technicznej

Przygotowując się na zakup roweru na nowy sezon z pewnością warto dorzucić do swojej puli również opcję roweru elektrycznego. Aby jednak decyzji nie żałować, warto wpierw dowiedzieć się co nieco o mechanizmach stojących za całym systemem napędu roweru. Zastanówmy się zatem jak właściwie działają mechanizmy rowerów elektrycznych? Czym różnią się one od tradycyjnych jednośladów i komu warto je polecić?

 

Rowery elektryczne od strony technicznej

Z technicznego punktu widzenia, podstawa roweru elektrycznego nie różni się niczym od klasycznego jednośladu. Oznacza to, że sama budowa napędu w rowerach elektrycznych jest bajecznie prosta. Najlepszym tego dowodem jest fakt, że na rynku poza gotowymi rozwiązaniami są też zestawy napędowe, które do roweru można przymocować samodzielnie. Na czym jednak polega ich działanie?

Podstawowy napęd silnikowy do rowerów elektrycznych składa się z trzech zależnych od siebie elementów, a więc silnika, baterii i kontrolera. Każdy z nich, aby mógł zostać dopuszczony do ruchu musi spełniać odpowiednie wymagania – Polskie prawo w oparciu o normy Unii Europejskiej pozwala na stosowanie silników elektrycznych w rowerze bez konieczności rejestracji pojazdu, o ile moc silnika  nie przekracza 250 watów, a osiągana za jego pomocą prędkość nie przekracza 25 kilometrów na godzinę.

Układ elektryczny roweru jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym o napięciu 24 lub 36V, w zależności od konkretnego modelu. To właśnie akumulator stanowi główny trzon całej instalacji, zapewniając wspomaganie elektryczne na trasie długości nawet 150 kilometrów.

Ostateczny dystans na pełnym naładowaniu zależy oczywiście od wielu czynników, między innymi wagi rowerzysty, trybu jazdy i układu terenu.

Warto jednak pamiętać, że akumulator taki nie potrzebuje zwykle zbyt wiele czasu by w pełni się naładować, a jego żywotność to zwykle około 500 cykli ładowania. Co więcej, akumulatory w rowerach elektrycznych są montowane w taki sposób, by łatwo było je z nich usunąć - ładowanie roweru nie musi dzięki temu oznaczać wnoszenia sprzętu do mieszkania i szukania miejsca na rower przy gniazdku elektrycznym.

Przejdźmy jednak do silnika, bez którego oczywiście rower elektryczny nie ma racji bytu. Typowy sprzęt montowany w rowerach to silniki wydajne i energooszczędne, o mocy nieprzekraczającej wspomnianych wcześniej 250 watów. Dzięki niskim wymaganiom energetycznym silnika, rowery elektryczne są w stanie pokonywać dość przyzwoite odległości na jednym ładowaniu akumulatora i rozpędzać się nawet do 45 kilometrów na godzinę. Prędkość ta jest oczywiście ograniczona przez kodeks ruchu drogowego, co sprawiło że większość producentów musi dziś nakładać na silnikach automatyczne ograniczenia prędkości i montować systemy, które po przekroczeniu dopuszczonej prędkości odcinają silnik od zasilania.

Ostatnim z elementów, który zwykły jednoślad zamienił w rower elektryczny jest kontroler sterujący pracą silnika. To właśnie on łączy napęd z zasilaniem i przetwarza informację o tym kiedy należy silnik włączyć, a kiedy wyłączyć. Kontrolery stanowią więc swoisty układ sterowania elektryczną stroną roweru, dzięki której jazda staje się lekką i przyjemną aktywnością dla każdego.

 

Cube Touring Hybrid

Przedstawiony na zdjęciu Cube Touring Hybrid to jeden z najciekawszych modeli elektrycznych. W naszym sklepie zamówisz go za 10 599 złotych.

Winora x575

Pozostając w temacie trekkingowych rowerów elektrycznych przeznaczonych do mniej wymagających tras prezentujemy model Winory - x575. Ten interesujący rower miejski to doskonały przykład kompromisu eleganckiego designu oraz nowoczesnej technologii.

 

Rower elektryczny kontra tradycyjne jednoślady

Czy rower elektryczny to pojazd dla leniwych? Wbrew panującej wśród przeciwników rozwiązania opinii, nie – rower elektryczny z pewnością nie jest rozwiązaniem dla osób, którym zwyczajnie nie chce się pedałować. Sprawa z całym silnikiem wygląda bowiem tak, że dzięki niemu rowerzysta może odpocząć w trakcie długiej lub męczącej jazdy, ale nie zupełnie odpuścić sobie pracę nóg.

Rozwiązanie sprawdzi się zatem w przypadku osób, które podróżują rowerem codziennie do pracy i nie koniecznie chcą przepocić ubranie oraz dla tych, którzy wybierają się w dłuższą trasę i nie wiedzą, czy będą w stanie sobie z nią poradzić.

Rowery elektryczne to w głównej mierze rowery miejskie, a więc będą wspaniałym wyposażeniem dla osób starszych, które chcą pozostać przy swojej ulubionej aktywności fizycznej, ale nie mają już wystarczająco sił by podjeżdżać pod górkę czy wypuszczać się na dłuższą przejażdżkę po parku. Czy mają zatem jakieś wady?

Właściwie tylko dwie – cena, która w porównaniu z tradycyjnym rowerem jest niewątpliwie wyższa, oraz waga, która niestety oscyluje w granicach 20-25 kilogramów. To dużo jak na rower, nawet dla osób przyzwyczajonych do dość ciężkich rowerów górskich. Fakt ten prawdopodobnie ogranicza nieco grono odbiorców e-rowerów. Czy jednak ich popularność będzie w dalszym ciągu rosła? Prawdopodobnie tak, bo nawet nieco wyższa waga nie jest w stanie zniechęcić do faktu, że na rowerze elektrycznym jeździ się po prostu lekko. Kwestia wyboru pozostaje zatem w rękach rowerzystów – radość z jazdy, czy brak wysiłku? Oto jest pytanie.

 

Zobacz polecane rowery elektryczne w PM Bike

Trek Powerfly 5 w odsłonie na rok 2018 to propozycja dla osób, które szukają wrażeń nie tylko w otoczeniu miejskim, ale również na trasach o większym stopniu potrzeby zaangażowania jego użytkownika. Powerfly 5 sprawdzi się na trasie wyboistej, pagórkowatej czy leśnej. Poznaj szczegóły na temat ceny i osprzętu klikając tutaj.

 

Habike SDuro Trekking w odsłonie na 2018 rok to przykład roweru, który sprawdzi się na długiej trasie. 

 

Kolejny już model marki Haibike w naszym zestawieniu. SDuro Fullnine 5.0 to rower do ciężkich zadań. Nie straszne mu zjazdy, podjazdy, trasy leśne czy pagórki. Dzięki doskonałej amortyzacji i masywnym oponom poradzi sobie w każdych warunkach.


 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl